1 vragenronde bij aanbesteding. Is dit normaal?

Homepage Forums Virtueel Inloopspreekuur Aanbesteden, the best of 1 vragenronde bij aanbesteding. Is dit normaal?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Inschrijver
    Bijdrager

Er is bij mijn aanbesteding maar een vragenronde gepland. Is dat normaal? Waar kan ik vinden hoeveel rondes er eigenlijk zouden moeten zijn?

0
    0
    Inkoper
    Bijdrager

Deze vraag mag in de top drie meest gehoorde vragen. We hebben het hier al eerder over gehad. Er is geen minimum aantal vragen rondes de gids proportionaliteit zegt daar niks over. Je kunt altijd proberen je vraag alsnog te stellen als de vraag ronde al is gesloten, maar garantie dat deze dan nog beantwoord wordt, is er natuurlijk niet.

0
    0

Wij adviseren toch liever om meteen in de eerste vraag gevonden de vraag te stellen of er meerdere rondes gehouden kunnen worden wanneer de antwoorden uit je eerste NvI daar aanleiding toe geven. Zo voorkom je als inschrijver dat je met vragen blijft zitten en bovendien voorkomt de inkoper dat hij in de problemen komt met de gelijke behandeling van alle inschrijvers wanneer hij los gestelde vragen alsnog apart zou moeten beantwoorden.

0
    0
    Inkoper
    Bijdrager

Ik kijk even naar de juristen aan tafel. Er is een uitspraak geweest van een rechtbank die heeft bepaald dat het beantwoorden van vragen na de vragenronde het level playingfield had geschonden. Terugkomend op de vraag: is één vragenronde normaal, ik vind van niet. Hooguit bij een repeterend werk.

Vaak is het wel zo dat als er een tweede ronde wordt ingevoegd, de termijn voor indiening dan ook opschuift. Tussen beantwoording en inschrijving moet namelijk minimaal 10 kalenderdagen zitten.

0
    0
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.