Belangrijke voorbeelddocumenten bij inschrijving aanbesteding

Homepage Forums Virtueel Inloopspreekuur Aanbesteden, the best of Belangrijke voorbeelddocumenten bij inschrijving aanbesteding

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #1818
    Inschrijver
    Bijdrager

    Welke voorbeelddocumenten zijn beschikbaar die altijd belangrijk zijn bij het inschrijven op aanbestedingen?
    Wij zijn helemaal nieuw op de markt.

    0
    0
    #1819

    Je zou kunnen kijken naar eerdere aanbestedingen op jouw vakgebied. Je ziet natuurlijk niet hoe anderen hebben ingeschreven, maar je krijgt wel een indruk van wat er zoal wordt gevraagd. Je zou ook kunnen zoeken op rechtspraak.nl, daar vind je soms toch nog wel passages die iets zeggen over hoe een bepaalde partij heeft ingeschreven en wat de reactie daarop was van de aanbestedende dienst. Verder is het kenmerk van een aanbesteding dat het eigenlijk nooit standaard is. Er zijn veel variabelen: het type aanbestedende, de soort procedure, de gekozen gunningscriteria, etc, etc. Het is vooral ook een kwestie van veel doen, dan krijg je het wel in de vingers.
    Belangrijkste is: doe wat er staat.

    0
    0
    #1820
    Inkoper
    Bijdrager

    Niet hele introducties over jullie bedrijf als dat niet gevraagd wordt, daar zitten wij namelijk niet op te wachten. 3 pagina’s is 3 pagina’s. Hou je dus letterlijk aan wat gevraagd wordt. Verder: er zijn 2 documenten die in een keer goed moeten zijn: het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) en eventuele referenties. Die zijn allebei niet reparabel zoals dat heet. Vraag dus aan de inkoper of je je UEA en je referenties ter goedkeuring mag voorleggen voor indiening, het is gewoon heel zonde als je daar een fout in maakt want dan heb je al je werk voor niets gedaan. Voor de inkoper is dat ook vervelend, want die loopt dan mogelijk een hele goede kandidaat mis.

    0
    0
    #1821

    Er is wel een rijtje standaardzaken te noemen dat je altijd klaar moet hebben liggen of meteen bij de publicatie van een aanbesteding moet aanvragen om stress te voorkomen:
    *E-herkenning om te kunnen inschrijven via TenderNed
    *Een profiel op de platformen waarop regelmatig wordt aanbesteed
    *Zorg dat degene die tekenbevoegd is volgens de Kvk ook degene is die daadwerkelijk kan tekenen
    * Een recent uittreksel KvK
    * Verklaring van de Belastingdienst dat alle premies zijn betaald
    * Gedragsverklaring Aanbesteden

    0
    0
    #1822
    Inkoper
    Bijdrager

    Vraag altijd om een bewijs dat je het hebt aangevraagd, dan kun je aantonen dat je op tijd begonnen bent. Vaak is de doorlooptijd van dit soort documenten langer dan je verwacht.

    0
    0
    #1823

    Je moet er dan wel een vraag over stellen in de vragenronde: We zijn ermee bezig, mocht het document onverhoopt niet op tijd binnen zijn, mogen wij dan volstaan met het bewijs dat de aanvraag is ingediend? Vaak wordt dat wel gehonoreerd.

    0
    0
    #1824
    Inkoper
    Bijdrager

    En zorg dat je op tijd uploadt, niet pas 2 voor 12! Dat voorkomt een hoop gedoe. Niemand kan bij je stukken tot het moment van sluiting. Vanaf de seconde dat de sluiting ingaat, kun jij er niet meer bij.

    0
    0
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.