Omschrijving plan van aanpak

Homepage Forums Virtueel Inloopspreekuur Aanbesteden, the best of Omschrijving plan van aanpak

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Inschrijver
    Bijdrager

Voor mijn plan van aanpak moet ik het volgende omschrijven: werkwijze, borgingsmaatregelen werkwijze, uitzonderingen werkwijze, onderbouwing van de werkwijze en segmentering. En dat allemaal in 2 A4tjes. Dat kan onmogelijk, alleen de werkwijze is al meer dan dat. Desgevraagd geeft de aanbestedende dienst in de Nota van Inlichtingen aan dat 2 A4tjes voldoende is.

0
    0
    Inkoper
    Bijdrager

Ik kan me voorstellen dat je ellenlange epistels wilt voorkomen omdat het natuurlijk wel allemaal beoordeeld moet worden, maar als ik zie hoeveel ze hier vragen, is 2 A4 wel heel erg weinig. Je vraagt je ook af hoe je je een beeld wil vormen als er maar zo weinig informatie mag worden gedeeld.

Tip: gebruik plaatjes, sloop alle logo’s en andere franje eruit, check of een lettertype en grootte is voorgeschreven en of je eventueel nog kantlijnen kan oprekken, ga niet doorlinken naar webpagina’s met uitleg (die worden niet meebeoordeeld) en werk met schema’s.

0
    0

Wij hadden ook een keer een inschrijver die had het lettertype zo ver verkleind dat het alleen nog met een loep leesbaar was en alle marges waren eraf gehaald.

0
    0
    Inkoper
    Bijdrager

Maar daar scoor je geen 10 meer mee. Als je dat moet beoordelen, baal je natuurlijk wel echt.

0
    0
    Inschrijver
    Bijdrager

Wij hebben een keer een aanbesteding laten herbeoordelen en gegund gekregen omdat wij hetzelfde probleem hadden. Maximaal aantal pagina’s en een voorgeschreven lettertype dus. Maar er werd niets gezegd over het gebruik van plaatjes en de marges. We hebben heel veel plaatjes gebruikt, maar die werden aanvankelijk niet mee beoordeeld. Daarnaast hebben we in het begeleidend schrijven een aantal onderdelen informatie meegenomen. Uiteindelijk is er her beoordeeld en hebben we gewonnen.

0
    0
    Advocate
    Bijdrager

Je kunt wellicht nog wat troost putten uit de wetenschap dat iedereen zich eraan moet houden. Mijn ervaring is echt dat als je een beetje hulp inroept, dat je echt wel veel informatie nog kan schrappen. Laat iemand tegenlezen met die opdracht, dat helpt echt.

0
    0

En oefening baart kunst, zinnen omdraaien, actief schrijven, het helpt allemaal. Kill your darlings, hou echt alleen de essentie over. Dan sta je uiteindelijk ook heel sterk als expert. En kies je jargon, sluit aan bij de terminologie van de aanbestedende dienst, die vind je in de beleidsstukken.

0
    0
    Inkoper
    Bijdrager

Bullets werken ook en zorg dan dat alles wat ze vragen er ook letterlijk in staat zodat je informatie makkelijk vindbaar is. Dat is dan nog de enige manier.

0
    0
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.